Az informatikai ipar belépett a felhőkorszakba. A felhő “minősítésű” szolgáltatás eleinte bizonyos technológiai hátteret is jelentett, mára azonban az üzleti szemléletű (marketing) meghatározás terjedt el jobban: korlátozott kötöttséggel rendelkező, szolgáltatás igénybevételével arányos költségű szolgáltatás. Azaz adott műszaki tartalom igénybevétele úgy, hogy annak hátterével az igénybe vevőnek nem kell foglalkoznia.

Mikor kell/lehet/célszerű felhő szolgáltatást igénybe venni?

  • speciális a szolgáltatás, melynek bevezetése különleges szakértelmet igényel
  • adott méretben nem gazdaságos helyi infrastruktúrában futtatni
  • licencelési vagy egyéb szempontok miatt nem gazdaságos megvásárolni
  • rugalmas erőforrás használati igény merül fel (rendszeresen változó vagy ideiglenes erőforrások)
  • szolgáltatás alapú költségmodell kedvezőbb a cég számára

A Netalfa Kft. több modellben együtt tud működni felhő alapú szolgáltatások terén:

Szolgáltatások biztosítása saját infrastruktúrából

Közvetített szolgáltatással

Tanácsadási ajánlással

Levelezés

Az egyik, ha nem a legelterjedtebb felhőszolgáltatás.

Közvetített szolgáltatásként is tudjuk biztosítani (Microsoft M365), szolgáltató független biztonsági mentéssel.

 

RÉSZLETEK

Távoli munkakörnyezet

Elsősorban kis cégek számára közös munkaterület biztosítása:

  • távoli munkaasztal (ügyviteli program)
  • adatbázis
  • fájlszerver
  • címtár szolgáltatás (Active Directory) Microsoft Azure integrációval

 

RÉSZLETEK

Távoli mentés/replikáció

Saját infrastruktúrájában futó virtuális gépek számára van szüksége távoli tárhelyre annak érdekében, hogy katasztrófa esetén az adatok rendelkezésre álljanak, akár minél gyorsabban futtatható formában.

 

RÉSZLETEK

Biztonsági mentés

Felhő szolgáltatónál levő adatok mentésére lehet igény.

 

RÉSZLETEK