Az informatikai ipar belépett a felhőkorszakba. A felhő “minősítésű” szolgáltatás eleinte bizonyos technológiai hátteret is jelentett, mára azonban az üzleti szemléletű (marketing) meghatározás terjedt el jobban: korlátozott kötöttséggel rendelkező, szolgáltatás igénybevételével arányos költségű szolgáltatás. Azaz adott műszaki tartalom igénybevétele úgy, hogy annak hátterével az igénybe vevőnek nem kell foglalkoznia.
Mikor kell/lehet/célszerű felhő szolgáltatást igénybe venni?
- speciális a szolgáltatás, melynek bevezetése különleges szakértelmet igényel
- adott méretben nem gazdaságos helyi infrastruktúrában futtatni
- licencelési vagy egyéb szempontok miatt nem gazdaságos megvásárolni
- rugalmas erőforrás használati igény merül fel (rendszeresen változó vagy ideiglenes erőforrások)
- szolgáltatás alapú költségmodell kedvezőbb a cég számára
A Netalfa Kft. több modellben együtt tud működni felhő alapú szolgáltatások terén:
Levelezés
Az egyik, ha nem a legelterjedtebb felhőszolgáltatás.
Közvetített szolgáltatásként is tudjuk biztosítani (Microsoft M365), szolgáltató független biztonsági mentéssel.
Távoli munkakörnyezet
Elsősorban kis cégek számára közös munkaterület biztosítása:
- távoli munkaasztal (ügyviteli program)
- adatbázis
- fájlszerver
- címtár szolgáltatás (Active Directory) Microsoft Azure integrációval
Távoli mentés/replikáció
Saját infrastruktúrájában futó virtuális gépek számára van szüksége távoli tárhelyre annak érdekében, hogy katasztrófa esetén az adatok rendelkezésre álljanak, akár minél gyorsabban futtatható formában.