Minden cég számára fontos a folyamatos működés. Az informatikai rendszereknek jellemzője, hogy 1-1 hardver számos munkatárs számára biztosítja a működési hátteret, így annak kiesése nemcsak egy, hanem több, akár a teljes cég működését is megállíthatja.
Tevékenységtől és céges folyamatoktól függő kockázatot jelent az informatikai infrastruktúra, a felelős döntéshozónak tisztában kell lennie a kockázatokkal.
Nem kellő minőségű rendszerekkel, garancia és támogatási szolgáltatás nélkül egy hardver hiba több napos leállást is okozhat, ami kisebb cég esetén is biztosan kimutatható kárt jelent, a presztízs veszteségről nem is beszélve.
Megfelelő technológiák alkalmazásával növelhető az informatikai infrastruktúra rendelkezésre állása, azaz minimalizálható a tervezett és tervezetlen leállások ideje. Ennek megvalósítása tipikusan egyedi egyeztetés eredménye figyelembe véve a helyi adottságokat, költségkeretet és pénzügyi preferenciákat.
Az informatikai rendszerek rendelkezésre állásának két fontos mérőszáma az RTO (Recovery Time Objective, azaz mennyi idő alatt érhető el ismét adott szolgáltatás) és az RPO (Recovery Point Objective, azaz mikori állapotra lehet visszaállni, másként kifejezve a tolerálható adatvesztés) különböző káresemények esetén. Az ideális természetesen a nullás érték (nincs leállás, nincs adatvesztés), a költségek ismeretében azonban tipikusan megengedőbbek az elvárások.
A rendelkezésre állás biztosításához megfelelő hardver és/vagy szoftver eszközöket kell alkalmazni, azokat megfelelően integrálni, üzemeltetni.
Adatok rendelkezésre állása, replikáció
Helyi infrastruktúra esetén fontos alkotó elem lehet egy redundáns tároló: ez egy olyan eszköz, melyben minden alkotó elemből legalább 2 darab van, egyetlen elem meghibásodását vagy kiesés nélkül, vagy automatikus áthidalással oldja meg. A Netalfa Kft. a Dell/EMC, Fujitsu és NetApp eszközeit forgalmazza, adott üzleti igénynek legmegfelelőbbet kiválasztva.
A Fujitsu Storage Cluster technológia akár adatközpontok közötti redundanciát is tud biztosítani adatvesztés és mindössze 2-3 másodperces szolgáltatás kieséssel.
Bizonyos esetekben előnyösebb az adatreplikáció szoftveres biztosítása, a Zerto technológiája 15-20 másodperces adatkiesést tud biztosítani akár nagyon távolságon keresztül is.
Szolgáltatások folyamatossága
Az adatok önmagukban nem biztosítják a működést, biztosítani kell az adatok hozzáférhetőségét akár tervezett, akár tervezetlen leállások esetére is.
A virtualizációnak köszönhetően olyan szolgáltatások számára is biztosítható a magas rendelkezésre állás, mely funkcionálisan nincs erre felkészítve.
A szolgáltatások folytonossága lényegében észrevehetetlen vagy mindössze néhány perces leállásig automatizálható.